20090302

Vet inte var fan jag ska ta vägen... Har så grymt jävla ont i ryggen idag! Har ont i halva ryggen (nedre delen) + upp en liten bit på vänstersidan + upp hela vägen på högersidan. :( Vet inte ens om jag pallar ta mig till sjukgymnasten idag. Men det är nog lika bra, kanske hon kan hjälpa mig att få en läkartid, så jag kanske får komma på röntgen eller nåt.
Fan, blir så jävla arg att de inte kan hjälpa mig på nåt sätt! Jag vill ju bli bra i ryggen igen, så jag kan börja JOBBA! Av läkaren fick jag bara tabletter, men jag vill inte vara tvungen att ta tabletter för att slippa ha ont så jag kan klara av att jobba när jag är 22 jälva år! Och verkar inte heller längre som att träning ingår i en sjukgymnasts arbete till att hjälpa folk bli friskare, för det har inte ens kommit på tal!

Var lite fest i lördags också. Inflyttningsfest hos Berglund, sen hotellet och så till sist efterfest.
Och när vi gick från Berglund till hotellet, så halkade jag och sopade i skallen i isen, så jag har en ganska lagomt stor bula i bakhuvuet och hela bakhuvudet är jätteömt. + att jag antagligen slog i ryggen ännu mer när jag halkade så det blev väl värre misstänker jag. *suck*
Var en helt okej kväll faktiskt, även om den innehöll lite smärta på olika nivåer. Vid 05.00-tiden var jag hemma och la mig och sov igen i alla fall.

Igår blev det en liten skotertur för mig, Hanna och Lasse igen. Men jag satt baa bakpå eftersom jag inte vill riskera att förlora jobbet genom att fylleköra. sen på kvällen blev det även att glo på en film som vi alla tre somnade ifrån. xD Och Björn blev kvar en natt till hos moster. :)

Jag önskar bara att jag kan bli bra i rygghelvete så jag kan börja jobba, tjäna pengar och återgå till ett normalt liv igen!!! :( Det suger att inget hjälper. Och jag vill inte vara sjukskriven och gå nån jävla kurs och ställa diagnos på mig själv och även bestämma min rehabilitering själv!!! Det är fan inte jag som är läkare och jag får fan ingen lön för att sköta en läkares arbete! Om det ska startas kurser i hur man är "sin egen läkare" vad i helvete händer då med de som har läkaryrket? Ska de sitta och inte göra något och ändå få lön? Eller ska alla läkare bli uppsagda eftersom de så småningom antagligen inte längre behövs???

Ja ja, skitsamma. Man har ju egentligen inte så stor hjälp ändå, eftersom de verkar vilja göra så lite som möjligt. T.ex. fick jag ingen hjälp med min rygg. Jag fick två sorters mediciner som jag redan ätit ett tag innan, men hjälpte inget innan läkarbesöket och inget efter heller. Och i fredags så var vi till BVC med Björns öra. Blev skickade till läkare, men han såg inget. Men Björn har hållt på och tagit sig för örat, precis som att han har ont eller att det kliar. Men enligt läkaren var det inga problem alls. Ja ja, som sagt... De där läkarna är till stor hjälp...

Nu ska jag försöka vila en stund, sen ta mig in i duschen och så ner till sjukgymnasten vid 11.30. :( Efter idag har jag lagt ut 800 spänn på sjukgymnast + läkare på 2,5 vecka utan att ha fått någon som helst hjälp. + ca 130:- på medicinerna. Det SUGER!

3 kommentarer:

ella_081 sa...

Skittrist med din ryggvärk!!! Hoppas att du blir bättre snart!

Anonym sa...

Se de såhär! Efter 900:- får du frikort :-D Lycka till idag och hoppas du får hjälp nu!

Anonym sa...

Svar: Haha du tycker det va? Som sagt, varit ett riktigt jävla dårhus här i helgen. Mjo börjar bli en del filmer nu, är nästan så man börjar få tomt på idéer på filmer att se. Men är ju så mycket roligare å titta på film nu när man har "stortv".

Powered By Blogger