20090227

Polisanmäld?

Fick veta igår att man kanske är polisanmäld för, hör och häpna, inget mindre än att jag utsatt Björn för risker, vanvårdat och misskött honom. Huh?

Lite kul är det ju ändå, eftersom fittan som påstår att hon anmält mig har en egen dotter, men soc har tagit ifrån henne dottern av någon för mig okänd anledning, men de har säkert en mycket god anledning till varför de gjort det.
Anledningen till att hon anmält mig är för att hon ser på mina bilder hur jag missköter och vanvårdar Björn.
Hon har även polisanmält en polare till mig, men för vad vet varken han eller jag. Och antagligen vet hon det inte själv heller eftersom hon inte kan ses som den vassaste kniven i lådan och det skriver jag inte för att jag är arg, sur eller något annat på henne, utan det är FAKTA.
Ja ja, whatever... Jag välkomnar mer än gärna polisen, soc och alla andra som vill komma och kolla hur jag sköter min son och vårat liv, för jag har ingenting att dölja och jag vet att jag klarar av vårat liv bra mycket bättre än många andra skulle klara av ett liv i samma situation.

Hela situationen började med att hon och min polare skrev med varandra på internet, de bytte msn och till slut även telefonnummer och sen när de pratade med varandra i telefonen, så märkte han att hon inte hade alla får i hagen, så han ville avsluta det hela lite snyggt och bad mig om hjälp och råd. Inget mer sagt om det nu.
Hur som helst så avslutades det hela och först DÅ började hon skriva till mig och fråga väldigt mycket om min polare.
Jag svarade henne ärligt och till slut uppmanade jag henne att sluta lägga ner energi och tid på honom, eftersom han inte var intresserad av henne och jag sa att åt henne att hon istället skulle engagera sig i sin dotter.
Sen efter ytterligare ett litet tag så började hon kritisera mig som fan. Hon menar att jag bara sitter vid datorn, inte ägnar någon tid till Björn. Jag ger honom fel och farlig mat, tvättar honom inte, han växer inte som han ska (vikt och längd), jag lät han börja sitta i sittdelen till vagnen för tidigt så jag har antagligen förstört hans nacke och rygg.
Jag sköter inte heller mitt jobb som jag ska, utan enligt henne umgås jag bara med vänner (?) huh?! och sitter vid datorn.
Jag är en dålig mamma och tar inte alls hand om Björn.
Och jag jobbar med det jag jobbar, alltså kör lastbil, BARA för att dejta killar?!
Öööh, what the fuck!?
Alla ni som känner mig kan väl hålla med henne om det? För jag har ju ALDRIG varit intresserad av bilar, lastbilar, maskiner, snöskotrar, fyrhjulingar... Ja, allt motordrivet har ju aldrig varit mitt störta intresse va?
Utan jag bara fejkar det, för jag så himla gärna vill dejta killar?!
Hon ifrågasatte även varför jag jobbar i Hedemora och hon menar på att "bor man i lilla mini-Norberg så kan man gott och väl jobba där också."
Och hon vet minsann hur jag fungerar och tänker och prioriterar.

Det är tur att alla andra vet bäst vad man gör.


Hon säger även att hon har varit mamma mycket längre än mig och därför vet mycket mer om barn än vad jag gör.
Hennes dotter föddes ca ett halvår före Björn. Och som sagt så har inte ens hon sin dotter. Jag har ensam vårdnad om Björn och har honom hos mig dygnet runt när jag inte jobbar. OFTAST ska man väl tillägga, annars ljuger jag. Men jag har då haft Björn hos mig betydligt mer än vad hon haft sin dotter hos sig, men ändå har hon mycket mer erfarenhet än vad jag har?
Hon har även sagt att hon är mycket äldre än mig och därför vet mycket mer än mig. Hm, hon är 23 år och som jag skrev, inte den vassaste kniven i lådan.
Och jag är 22 och bland de vassare knivarna skulle jag påstå. ;)

Ja ja, skitsamma.

Välkomnar i alla fall soc och polisen med öppen dörr om de nu skulle få för sig att komma.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Ja, hon är helt slut i skallen. Jag fattar inte vad hon håller på med. Men som sagt det hon påstår stämmer ju inte för fem öre. Det var som Lasse sa "-Pratar hon om sig själv?". Man kan ju iaf tro det.

Skulle nu antingen soc eller polisen kommma så ser dom direkt att det inte är några fel på/med Björn.

Och det där med motordrivna fordon. Det har du ju varit intresserad av sen du var en tvärhand hög minst. Du blev ju inte kalllad för "pip pip" för att du gillar killar precis. Jag vet inte om jag får utge ditt smeknamn.

Men men det är bara att skita i henne.

Som jag har sagt tidigare "Du är världens bästa mamma". Pappa sa till mig att "Så bra som Björn har det är det inte många barn som har". och det håller jag med om.

Anonym sa...

Hahaha kan man göra något annat än skratta åt hennes dumhet? Björn är så välmående ett barn bara kan vara :-) Hehe nu vart jag ju nyfiken på vad det är för smeknamn Hanna pratar om ;)

ella_081 sa...

He he!!! Vilken knäppskalle. Hon kan ju försöka komma här o förstöra för dig.....men det kommer inte att fungera :) Du gör ju allt för att LillBjörnen ska ha det bra!!!
Skit i henne...det vet jag att du gör redan :)

Trinitrat sa...

Om man kan "se" på bilder att någon missköter sitt barn är man slut i huvudet xD
Men sen är hon inte frisk heller verkar det som, hahaha, inte många som gillar henne ;)

Powered By Blogger