20090224

Räkningar

Wie, nu har jag betalat räkningar också, så man är några tusenlappar fattigare.
Det jag betalade på internet slutade på en summa av 5836:- + lite räkningar jag har på autogiro, så kommer den totala summan bli 6931:-
Hyran har stigit från 4586:- till 4738:-, alltså med 152:-
Det låter inte som mycket till ökning, men det känns som mycket.
Nästa månad slipper man elen, men istället så blir det att betala försäkringen på Björn och TV-licensavgiften + att min olycksfallsförsäkring ska börja betalas då. Så blir mer utgifter nästa månad.
Känns lite pissigt, med tanke på att jag varit sjukskriven en del denna månad. =/
Men vi kommer klara oss ändå, vi klarar oss alltid.
Oj, fattar inte att det blir så sena kvällar för mig jämt nu för tiden. Men även fast kvällarna blir sena, så kommer jag utan problem upp före Björn om morgnarna. :)
Är så skönt att ha kommit in i att komma upp i tid. :) Ställe mobilen på 07.00 varje morgon, går upp, kissar och tar mina mediciner, sen har jag vaknat till liv så då är det kört att gå och sova igen. xD Men är jag alldeles för trött så lägger jag mig en stund igen. :)
Imorgon sover kanske Björn ganska länge, för det blev en riktigt sen middagslur för honom. :P Så han fick vara uppe lite längre. :) Tror jag la honom strax efter 22.00, det vill säga cirka två timmar efter vanlig tid. =)
Inga planer för morgondagen har jag heller. Har varit skaplig i ryggen under dagen, men nu på kvällen så har jag fått riktigt bögont igen. =/
Någon dag denna vecka så ska vi ut med A´s farmor och handla lite. Hon ville köpa en dammsugare bland annat. Vi behöver inte handla någonting tror jag faktiskt. Risken är väl att det blir massa onödiga köp, som sist när vi var iväg med henne. :D Jag skulle ju bara vara chaufför, slutade med att jag handlade för runt 2000:-. xD
Men den här gången vet jag bättre och vi har inte råd att handla så heller så jag får hålla fingrarna i styr från alla "bra-att-ha-saker". :)

Sen på onsdag så blir det sjukgymnasten igen, fredag blir det ett "privat besök" hos "någon" och till helgen KANSKE det blir fest, men det återstår att se hur ryggen tillåter det. Hoppas även på att köra skoter någon dag kanske? :)

Och skulle även vilja till Västerås eller nåt med syster och Lasse, så jag kan få leta efter ett par byxor! Är verkligen i behov av det! Så kan Hanna och Lasse vara Björn-vakt och smakråd till mig. :D Eller hur, Hanna!? ;) Visst blev du skitsugen på att åka till Västerås eller någonstans med mig?! ;) I Volvon?! :P

Sitter och skriver lite med Micke på MSN nu. Men snart så blir det sängen för mig. :) Så man får sova lite, om jag nu kan sova när jag har så här ont. =/

Så, jag säger väl godnatt nu då. :)

1 kommentar:

Hanna sa...

Jag vill också åka skoter igen. Västerås! :O Nej jag tänker inte åka Volvo igen. Jag vägrar... Det längsta du skulle få mig att åka Volvo är ner på byn, knappt det. Björnvakt och smakråd kan jag vara.
Du hade nästan lika mycket räkningar som oss.

Powered By Blogger