20090209

PAIN!

Fan, igår hade jag riktigt ont i ryggen, det blev bara en slödag hemma för oss, vi var inte utanför dörren en enda gång. Bara tog det lugnt och slappade.

Men idag, då tror jag fan att ryggen är ännu värre. :( Kan inte ens gå utan att det gör ont.
Och ännu jobbigare är det att behöva böja mig ner, lyfta upp och sätta ner Björn, bära Björn, lyfta fötterna (om jag t.ex. ska kliva i och ur badkaret eller ta på mig strumpor). Kan fan inte göra någonting idag känns det som. :( Funderar dock på att ta mig en promenad ner på byn och handla födelsedagspresent, men då är ju frågan om jag verkligen klarar av det. Men det är ju så sjukt fint väder så man VILL ju ut idag! Solen skiner, det är klarblå himmel och massa mysig snö ute!
Får se hur vi gör.

Och imorgon ska jag till sjukgymnasten igen, men får ju ingen hjälp där!
Vi pratar ju bara! Hon vill inte ge mig massage eller akupunktur, för "det tar bara bort smärtan tillfälligt, men sen kommer det tillbaka". Hon vill att jag ska gå en "kurs" (kroppskännedom) så jag får lära mig använda kroppen rätt istället. Och visst, det kan jag mer än gärna göra, för att slippa få så här ont igen.
Men det lär ju fan vara bättre att slippa ha ont tillfälligt, även om man går den där "kursen"? Eller har jag fel?
Jag klarar ju fan inte av vardagliga livet eller att lyfta Björn när jag har så här ont ju! Och jag har inget val! Jag MÅSTE ju bära honom eftersom han inte kan gå själv!

Betala skatt, det ska man göra, men när man fan behöver hjälp, så finns det ingen hjälp att få!


Detta jag "skrivit" nu har jag bara kopierat rakt av från Bilddagboken eftersom jag inte orkar skriva någonting just nu. Har så förbannat ont. Och föresten så behöver jag inte göra någonting alls för att det ska göra ont, utan det gör ont precis hela tiden, även nu när jag bara sitter här vid datorn.
Men nu ligger Björn och sover middag, så jag ska faktiskt gå och lägga mig och vila lite jag med.
Sen när Björn vaknar så ska han få lunch och sen så ska han få sitta naken och vädra rumpan, han har fått såna hemska utslag/blödande sår i rumpan. :( Inge kul eller skönt alls! =/


Allt för nu! <3

Inga kommentarer:

Powered By Blogger