20090210

Jag har fortfarande ont som fan i ryggen. :(
Var till sjukgymnasten idag och det första jag sa till henne var att om jag har så här ont som jag har haft igår och idag, så kommer jag inte kunna jobba på torsdag.
Så hon tyckte det skulle vara bra att prova med akupunktur, men helvete vad ont det gjorde. (0_o) Och om det gjorde så ont för att jag redan har så jävla ont och är öm, eller om jag är klen (?) vet jag inte. (0_o) Men ont gjorde det i alla fall tyckte jag. Och ännu värre var det när hon höll på och klämde och tryckte på ryggen. =/ Hon körde även med ultraljud på ryggen och varför vet jag egentligen inte men tror att det hade någonting med värmen att göra. Typ att hon skulle testa om det lindrade någonting när man värmde på ryggen, men det gjorde det inte.
Och hon sa att jag inte borde jobba när jag har så här ont som jag har. För hon märkte ju hur ont jag har när hon tryckte och så där. Hon tyckte helt klart att jag skulle sjukskriva mig. Men det känns ju helpissigt det också, nu när jag äntligen fått börja jobba 75%. :(
Fick en ny tid hos henne på torsdag + läkarbesök på tisdag (om en vecka) + ett annat besök som jag inte nämner här utan väljer att hålla för mig själv.
Under tiden jag var hos sjukgymnasten så var Hanna här hemma med Björn.
När jag kom hem så var Björn helt vild. :D Hanna och jag bara skrattade åt honom och då tyckte ju han att det var ännu roligare och så tokade han sig massa mer. :D
Sen när Hanna åkte hem så fick Björn äta lunch, sen la jag honom så han fick sova en stund.
Och efter ett tag gick även jag och la mig på sängen och somnade av en stund, SÅÅÅ skönt!
Sen var det bara att kliva upp och göra oss klara och åka ner till läkarstationen igen, för då var det Björns tur att besöka läkare. 1-årskontroll. :D
Gick superbra!
Han har dragit iväg som sjutton på längden nu! Inte alls länge sen jag var dit med honom sist, inte ens en månad, men sen dess har han vuxit TRE centimeter så nu är han 82 cm lång och väger 11260 gram. =) Stora killen! :)
+ Att han fick spruta och läkaren kollade pungen och lyssnade på ryggen och magen/bröstet. :)
Sen åkte vi hem till Lotta och plockade upp pappa, han skulle åka med en sväng för min bil låter konstigt emellanåt. Men så klart när pappa åkte med lät den inte alls. Men jag var in på apoteket en sväng i alla fall och pappa var snäll och satt kvar med Björnen.
Handlade lite mediciner till mig och Björnen för närmare 300:-
Sen skjutsade vi tillbaka pappa till Lotta, sen åkte vi hem och gjorde mat, åt och diskade. Sen blev det att kolla på TV, busa och gosa lite, sen la jag Björn redan vid 18.30 för han var så himla trött.

Måste faktiskt säga att akupunkturen faktiskt fungerade, dock tog det någon/några timmar innan värken släppte. Och det var ju inte ALL värk som släppte, utan den värken jag hade hela tiden släppte. Men när jag rörde mig hade jag fortfarande ont. Och nu känner jag att den där ständiga värken är på väg tillbaka igen. =/ Inge skönt alls!
Och jag vet inte om jag är villig att få akupunktur igen. =/
Gjorde ju så förbannat ont!
Men får se, kanske hinner ändra mig till på torsdag igen!

Nu ska jag kolla på TV! :)

Natti natti!

Inga kommentarer:

Powered By Blogger