20090208

Björns ettårskalas

Kalaset blev jättelyckad och jag är verkligen helnöjd med gårdagen! :)
Dagen började med att jag blev väckt av larmet på telefonen kl. 08.00, men orkade inte gå upp då, så sov vidare till 09.00 sen klev jag upp. Plockade runt massa i lägenheten med det sista, sen vaknade Björn och han fick paket att roa sig med medans jag fortsatte plocka lite. Sen fick han frukost. :)
Sen tog vi ett skumbad och duschade så vi blev rena och fina på Björns stora dag. :D Senare kom pappa, Rikard och Lotta med stolar och strax efter dem kom Hanna och Lasse. :)
Sen höll vi på och fixade och donade, pappa blåste ballonger och Lotta knöt dem. :)
Rikard underhöll Björn och Hanna ville att Björn skulle öppna paket. :) Jag fick så mycket hjälp av mina nära och kära, men utan Hanna och Lasse hade nog inte gårdagen funkat så bra som den gjorde! De är VERKLIGEN min räddare i nöden! <3
Sen vid 12.45 kom de första gästerna. :) Och vid 13.00 hade alla kommit. :) Det blev då att öppna lite paket med Björn och sen bjöd vi på korv med bröd, kaffe, och bål. :)
Sen lekte och busade barnen och jag la ihop två tårtor och fick hjälp av Hanna och Lasse att plocka fram fikabröd. :)
Sen blev det fika. :)
Och som avslutning på det hela så blev det fiskedamm. :)
När vi satt och fikade så blev Björn så trött så vid 14.40 la jag honom i sängen. Men sen vid 14.55 väckte jag honom igen så vi skulle hinna med fiskedamm också. :) Och Björn fick fiska först. :)
Sen när fiskedammen var avklarad, så började folk på att dra sig hemåt igen.
Det var riktigt kul, men så trött man var efter allt stressande och springande! :P Det var det första och sista barnkalaset jag har arrangerat sa jag. ;) Men självklart är det inte det! :)
De som kom var: Hanna, Lasse, Bettan, Staffan, Albin, Roger, Joel, Chatrine, Tony, Emil, Sebastian, Benjamin (alt. Lars-Benny) =), Mats, Mikaela, Ivabell, Cissi, Tobias och Lukas. :) Och så jag och Björn så klart! :)
Sen efter barnkalaset så kom pappa, Rikarad, Eva, Roland, Anja och Erik.

Och idag så kommer Lotta, Jocke och morfar. :D Så det blir kalas idag med. :)

Hanna och Lasse fick turas om att vara fotograf/filmare. :D
Och imorse när jag fortfarande låg kvar i sängen och drönade, så hörde jag rätt som det var en rejäl jävla smäll och innan jag insåg att det var en ballong i vardagsrummet som hade smällt så var jag lite smått förvirrad. :P

Men nu ska jag dra på en film och lägga mig på soffan och kolla! =)
Idag är det verkligen bara en SLÖDAG! :D Och jag NJUTER av att inte behöva gå utanför dörren på HELA dagen! :P Frågan är ju bara om vi har någonting ätbart hemma, förutom fika. :P
Eller ja, jag vet att vi har mat hemma, men den EGENTLIGA frågan är ju om den maten duger till mig idag. :P

Over and out! <3

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som om ni haft en riktig kanondag! Önskar att vi hade kunnat komma. Men men får bli en annan gång :-D

(ps.. för att svara på kommentarer kan du antingen svara i bloggen som personen som har kommenterat har, eller skriva egen kommentar som svar :-) )

Powered By Blogger