20090223

Nu är helgen över och den har varit kanon. :)
I fredags var jag och Björn över till A´s farmor i Avesta och hälsade på och sen var vi och handlade. :) Blev en massa bra saker handlat. :P Så som välling, blöjor, toalettpapper, våtservetter, 3- och 5-liters fryspåsar och så vidare, ni förstår. :P Inte massa onödiga köp helt enkelt. :D
Sen skjutsade vi hem A´s farmor igen och åkte vidare till Norberg. Lämnade Björn hos Hanna, for hem, bar upp allt jag hade handlat (fyra kassar + halv "bal" toalettpapper + ett paket blöjor) och envis som jag är så vägrade jag ju gå två gånger så jag släpade med allt på en och samma gång, men fick ont som fan i både händer och ryggen eftet shoppingturen. (som förresten bara var på Willys)
Plockade in grejerna i kyl och frys.
Och Chatrine, nu köpte jag en kycklingpytt som vi ska testa någon gång. :P
Sen for jag iväg till pappa med en grej jag hade köpt åt honom, sen åkte jag till syster och hjälpte henne blada reklam. xD He he... Fast jag HATAR att blada reklam, så hade vi skitkul ihop. :P Lyssnade på musik (mot Hannas vilja) ;), snackade en massa och härjade och skrek lite (på skoj) på varandra. :P
Och Björnen hjälpte till han också. :D Han slet mest sönder reklamen och försökte äta upp den. :P
Sen så käkade vi pizza ihop när Lasse kom från jobbet, men då hade Björn somnat "för natten".
Efter pizzan så glodde vi på lite film och sen på natten så åkte vi raka spåret hem och jag "slängde" Björn i sängen med en vällingflaska. Så somnade han om omgående. :P
Lördagen så skulle vi ut och köra skoter var det tänkt, men jag ringde Hanna och Lasse och sa att jag inte skulle med för jag hade så ont i ryggen.
Men efter mycket om och men och "tjatande" från Hanna så slutade det med att jag åkte med i alla fall. :D Björn var hos Lasses föräldrar och vid typ 12.45 kom vi iväg och var ute och körde i tre timmar. Det var jag och Rikard på pappas skoter och Hanna och Lasse på deras skoter. :) Vi hade skitkul! :D När vi kom tillbaka till Hanna och Lasse så stod jag bara och flinade för jag tyckte det hade varit så kul. :D
Sen for Rikard hem och jag hämtade Björn och sen åkte vi hem och Björn fick sova en stund för han hade inte sovit någonting hos Eva och Roland. Jag gjorde mat, käkade och la mig sen under täcket och frös ihjäl nästan. :P Sen ringde Lasse och dom undrade om vi skulle kolla på film (det hade vi ju visserligen bestämt redan tidigare på dagen). Men hur som helst så sa jag att jag skulle ta ett bad, sen höra av mig när vi var klara och så kom de och hämtade upp oss. :D
Vi kollade på två filmer, men både Hanna och Lasse sov när vi kollade på den andra som var en av de bättre som vi sett på länge, tycker jag. :D
Och Björn sov som vanligt hela kvällen. :P Nej, det gjorde han faktiskt inte. :) Han var med och kollade på den första filmen, sen blev han så trött så då fick han sova i sin säng hos Hanna och Lasse.
Sen blev det hemfärd mitt i natten i vanlig ordning och då var det bara att ge Björn torr blöja, pyjamas och välling så sov han igen. :)
Och igår, söndag, så gjorde vi oss klara på morgonen, sen var vi över till Avesta med syster och Lasse en snabbis, sen hem, gjorde oss klara för dop och så iväg till kyrkan. :D Kom sist av alla, men vi hade våra anledningar. :P
Det var i alla fall lilla Emilia som döptes, världens sötaste lilla tjej ju! :) Hon var så fin så! :)
Sen efter dopet så blev det fika och träffa lite släkt och vänner. :)
Efter dopet så for jag hem, bytte kläder och åkte till Hanna och Lasse, för vi hade bestämt att jag skulle hjälpa dem med att köra ut reklamen också så Björn var hos Lasses föräldrar igen. Jag och Hanna tog min bil och körde med och Lasse och hans pappa tog Hannas Audi och körde med.
He he, Hanna var lite nervös mest hela tiden när jag körde. ;) Men jag körde i alla fall inte sönder någonting. :P Möjligtvis att jag slet ner några dubbar eftersom det var så halt och moddigt efter snön som kommit och de inte hade hunnit ploga undan än. :P + kanske att gräsmattan där jag körde fast fick sig ett litet slitage också kanske. ;)
De hade plogat en skitsmal "gång" över en gårdsplan man är tvungen att köra över när man kör reklamen och där så kom väl jag lite för nära kanten så vi gled ner och fick stå där och jävlas ett bra jävla tag. Och Hanna kunde inte gå ur och skjuta på heller, för dörren gick inte att öppna på grund av snön + att hon hade diket precis utanför dörren. xD Men till slut så lyckades jag, skicklig bilförare som man är ;), ändå ta oss därifrån. :P
Sen skjutsade jag hem Hanna, ringde och snackade lite med Rikard och bestämde att han och jag skulle träffas hemma hos pappa och ta skotern därifrån. Sagt och gjort, men när vi kom ner på sjön så snöade det, var dimmigt och spåren efter andra skotrar hade drivit igen så man såg fan ingenting!
Hur som helst så sa i alla fall Rikard att vi skulle åka mot ett ställe som kallas Kalifornien så försökte åka ditåt, men som sagt, man såg inget. Och eftersom jag aldrig kört på Noren så visste inte jag nå om hur den ser ut, om det är nå stenar någonstans och så vidare.
Så jag körde ju lite lugnt, så vi inte skulle köra in i nån sten eller så.
Men så plötsligt kände jag att skotern kändes konstigt (det var jag som körde), den gick typ så tungt. Så jag vände mig om och kollade och fick då se att vi körde rakt över STÖP! (När det blir vatten ovanpå isen) Så vi hade hunnit sjunka en bit, men det var tur att jag märkte det, för då var det bara att trycka gasen i botten och dra på, annars hade både vi och skotern sjunkit och vem fan skulle ha kunnat sett oss i det där vädret mitt ute på sjön!?
Det gick i alla fall bra och vi kom av sjön till slut. *andades ut*
Upp till Hanna och Lasse, sen var vi ute och körde i typ två timmar och Björn var fortfarande hos Lasses föräldrar.
Sen skiljdes våra vägar åt i Klackberg. :)
Hanna och Lasse skulle ner på byn och handla så de tog med Björn från Lasses föräldrar hem till mig. =)
Trodde jag skulle ha asont i ryggen igår efter lördagen, men var helt okej ändå.
Men idag har jag ont som fan igen. =/ Självförvållat? Kanske, men det var det värt i sånt fall. :P Har ju haft ont så länge nu och inte blivit någon förbättring så jag är ju lite "van" vid att ha ont i ryggen nu.
Men hoppas fan skiten försvinner så jag kan börja jobba igen!

Nu ska jag väcka min lilla Björn. :) Ge honom torr blöja, kläder och frukost, så får vi se vad dagen har för äventyr att erbjuda. :) Jag tror det blir så pass spännande som städning och tvättning dagen får erbjuda. ;) Kanske byta sängkläder också. :) Är ju så härligt när man lägger sig i en renbäddad säng. :D
Förresten så slocknade jag ganska skönt på soffan igårkväll efter skoterturen. ;)
Fy fan vad jag vill ha egen skoter och LÄNGRE vintrar med så här mycket snö! :D
Så jävla underbart att köra skoter!

Nej, väcka Björn var det nu. :P
Bye, bye! :D

1 kommentar:

Hanna sa...

Jag har sett lite grann som jag skulle ha ändrat på. Det första vi åkte i din volvo och lasse hade min bil. För min bil är en riktig bil
inte en traktor. :P Och jag var inte lite rädd, jag var livrädd xD.

Powered By Blogger