20090218

Nu är det ett tag sen jag skrev här igen. :P
I torsdags var jag till sjukgymnasten igen och fick nålar, fick då fler nålar än förra tisdagen, så totalt blev det 8 nålar tror jag. 6 i svanken och 2 i fötterna.
Och igår var jag återigen till henne och fick då totalt 11 nålar, 5 i svanken, två i fötterna, tre mellan skuldrorna alldeles nedanför nacken och en i huvudet. Jag bad om att även få nålar i övre delen av ryggen eftersom jag haft ont där sen jag var ca 16-17 så tänkte jag att eftersom jag ändå går där och betalar, så kan jag ju passa på att få valuta för pengarna. :D Dock hjälpte det inte lika bra som i torsdags. I torsdags hade jag bögont när jag kom dit, men inge ont alls när jag gick därifrån. Igår hade jag också bögont när jag kom dit, men inge mindre ont när jag gick därifrån.
Direkt efter att jag hade varit hos sjukgymnasten så gick jag till läkaren och skulle träffa honom. Pratade lite, han kollade på min rygg och så fick jag göra lite rörelser, sen sa han att han trodde inte det var något "farligt" utan bara att det var någon muskel som det var fel på. Så det skulle inte bli någon röntgen eller så nu. Jag blev sjukskriven två veckor till och så fick jag två mediciner utksrivna på recept som jag ska äta, så får hoppas det hjälper. Men skulle det inte vara bättre om två veckor när sjukskrivningen går ut, så skulle jag ta kontakt med honom igen och då skulle det eventuellt bli aktuellt med röntgen.
Började äta medicinerna igår vid fem, så jag har tagit två tabletter fem gånger nu, men inte hjälpt nåt än, men jag hoppas innerligt att de börjar hjälpa snart så jag kan få börja jobba igen! Jag gick ju upp på 100% i slutet av januari, men jobbar bara 75% procent (tre dagar/vecka) och så tar jag semester sista dagen, eftersom jag har alla semesterdagar kvar från förra året, då jag bara var mammaledig. Sen de dagarna jag har kvar när nya semesterperioden börjar (1 april) de dagarna tar jag ut i pengar istället. I januari blev det fyra semesterdagar jag tog ut, och i februari hann jag nog ta ut två dagar, så jag har 14 dagar kvar. (Man får spara 5 dagar) Och nu när jag är sjukskriven så tar jag ju inte ut nå semester, så kanske blir en fet jävla lön i april. :D

Det är riktigt jävla drygt att ha ont i ryggen, för jag klarar fan inte av att göra någonting som vanligt. :( Bara att ta hand om Björn blir jättesvårt. =/
Om jag t.ex. ska byta blöja på honom, så sitter jag i soffan så han får komma till mig, sätter mina händer mot honom så han tar tag i dem och drar sig upp till stående, sen lyfter jag upp honom i soffan, sätter han bredvid mig, reser mig upp, ställer mig framför honom, sätter mina händer framför honom igen så han tar tag i dem och drar sig upp till stående, SEN lyfter jag upp honom i famnen och gå in på rummet och byter blöja. =/ Lika när han har sovit, så sträcker jag händerna till honom så han får resa sig själv till stående, sen lyfter jag upp honom.
Och igårkväll så skulle jag bada honom, men hade så jävla ont i ryggen, så han fick "bada" i handfatet istället så jag skulle slippa böja ryggen. Men det var inte populärt för lilla Björnen, han skrek från början till slut. Så det blir det inge mer iaf. xD Han var aningen för stor för handfatet, men jag hade ju inget val.

Imorse vaknade jag 07.30 och gick upp och tog mina värktabletter och sen gick jag och la mig igen.
Vid typ 09.30 så låg jag i dvala eller nåt. Hörde hur ytterdörren öppnades och att någon sa "Hallå" 2-3 gånger och DÅ kopplade jag att det var någon INNE i lägenheten! Snacka om att jag fick panik! Men sen tänkte jag att jag VET att jag låste igår kväll, så det bör vara pappa, Hanna eller nån som skulle göra nåt i lägenheten (typ nån från kommun alltså). Fick panik, upp ur sängen, slet på mig en tröja, gick ut ur sovrummet och bort till dörren, öppnade dörren och sa; Hanna? i trappen. Precis då hörde jag hur portdörren stängdes, så jag sprang nerför första trappen och öppnade lilla fönstret för jag skulle ropa på Hanna och precis när jag hade öppnat fönstret så såg jag att deras bil for iväg. Så jag hann inte, gick upp till lägenheten igen och när jag kom innanför dörren så såg jag att Hanna hade lämnat en på "Chili cheeze doodles" på skänken. :P
Vi pratade om såna igår och då sa jag att jag ville testa såna, så idag hade Hanna köpt såna till mig och var upp med dem, när vi låg och sov. :P Min syster är snäll hon! =)

Sen tog jag i alla fall upp Björn och gjorde honom klar, gav han frukost och borstade tänderna. Sen gjorde jag mig klar och efter ett litet tag gav vi oss ut på en promenad, sen blev det in på affären en sväng och handla, sen på vägen hem så mötte vi först en hemskt otrevlig karl, sen en ganska söt tant. :D Hon bara började prata om karln jag och Björn precis hade mött, om hur otrevlig han var och så vidare. Sen tyckte hon jag var så himla fin i håret och att jag hade sån tuff jacka. :D Och hon tyckte Björn var söt. :D (Så klart!) :D

Sen kom vi hem, då fick Björn lunch, sen la jag honom så han fick sova.

När han vaknade igen så blev det att laga mat. :D Gjorde fan i mig världens godaste hamburgare! :D Hemmagjorda! ;) Första gången jag gjorde hamburgare. :P Och de blev verkligen kanon! :D

Sen åt vi, diskade och kollade på TV. :)

Och så fick Björn lägga sig strax efter 20.00
Nu ska jag kolla på Spin City, sen sova. :)
och förresten, klockan är nu 00.10. :D

Godnatt och sov gott! =)

1 kommentar:

Hanna sa...

Jag trodde att ni var vakna. Man ska ju inte ligga och sova mitt på dagen xD.

Powered By Blogger