20090202

Jobbig dag

Oh ja, denna dag har varit allt annat än trevlig... (0_o)
Usch, började med att fel grejer blev lossade på fel ställe. Så när jag hade varit i Äppelbo och lossat klart var det bara att åka till baka till Vansbro, vilket är helt i sin ordning. Men efter att ha lossat på Vansbros konditori så var jag tvungen att åka tillbaka till Konsum i Vansbro och hämta gods som alltså kommit fel och egentligen skulle till Dala-Järna.
Sen fick jag så jävla ont i magen, så då gick det verkligen sktisakta att lossa. =/ Hade riktiga jävla magknip alltså. (0_o) Fick stå stilla emellanåt och bara koncentrera mig på andningen. (Kanske är gravid och ska till och föda?!) :O NEJ! Det är jag INTE! xD I sånt fall är det jungfrufödsel på hög nivå! :P
Men jobbade på så gott det gick i alla fall och för en gångs skull så sket jag fullständigt i att jag var sen. Eller egentligen så sket jag inte helt i det, men jag kunde verkligen inte göra mer än vad jag redan gjorde, så det fick ta den tid det tog helt enkelt.
Var väl en timme sen tillbaka, men blev inget snack om det eftersom man på den körningen jag har är ganska självgående av sig, så det är jävligt skönt!
Men hur som helst, för att återgå till mitt klagande om dagen...
Folk kunde inte köra bil, de höll inte hastigheterna, körde som jävla arslen allihopa. Kunde inte gasa på eller hålla tillräckligt låg hastighet så jag skulle kunna hinna om heller, så det var bara att snällt ligga bakom idioterna.
Det stod lastbilar ivägen på ställen när jag skulle lossa, jag var trött som ett as, grinig som jag vet inte vad. Skrek och peka finger till flera bilister för de inte kunde köra. xD Helt enkelt, jag var INTE på något bra humör idag.
När jag hade rast och satt och käkade min sallad i lastbilen så ringde pappa och ville bjuda på mat ikväll och jag tackade så klart ja. :D
Efter jag hade käkat upp den så la jag mig ner och vilade i lastbilen, men kunde så klart inte somna, så det blev vaken vila. :P
Sen var det bara att köra hemöver igen.
Stannade till på Scania i Hedemora och fick vänster framhjul efterdraget efter i fredags när de skruvade bort det och kollade vad som var fel på bromsarna eftersom det i fredags tändes en lampa, "Bromsbeläggslitage".
Dock var det ju inget fel på bromsarna, utan det var en kabel som var trasig, men de hade inga sådana kablar hemma så vi ska få komma tillbaka med lastbilen vid ett senare tillfälle och få kabeln bytt.
Sen åkte jag tillbaka till Milko i Grådö och lastade upp inför morgondagen, sen när jag var klar så var klockan 16.30 och jag var och tankade lastbilen, sen parkerade jag och sen slutade jag.
Åkte då hem, duschade och sen iväg till Hanna och hämtade Björn och så åkte Björn och jag till pappa och käkade mat med honom, Lotta och Rikard. :)
Sen skjutsade jag tillbaka lilla Björnen till Hanna och nu har jag precis kommit hem, men ska gå och krama täcket och kudden nu, för jag ska upp 03.30 igen.
Ska börja 05.00 imorgon igen för jag ska sluta senast 15.00 eftersom jag ska till sjukgymnasten, så då vill jag hinna hem och duscha och fräscha upp mig lite ifall hon ska känna nåt på ryggen.
Så börjar en halvtimme tidigare för att kanske hinna lasta klart och göra allt innan jag slutar, så de slipper sätta in någon extra bara för att lasta lite grann.

Nej, nu blir det sängen!
Godnatt! <3


TV SEX IS TAKING OVER KLOCKAN ÅTTA!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

hihi kan inte låta bli å småfnissa åt dina dåliga dagar :-D Inget illa menat! Ser bara framför mig du sitta i lastbilen och gapa å skrika och peka finger å grimasera åt alla andra bilister :-D

Powered By Blogger