20080826

Irriterad

Hm, ja lite irriterad är jag allt på jobbet nu. =/
Hm, jag skulle ju bara jobba måndag och fredag. Igår slutade jag tjugo i två sen hann jag inte mer än halvvägs hem innan telefonen ringde och det var jobbet! De frågade om jag kunde jobba idag (tisdag) ÄVEN fast jag sa till de förra veckan att "På tisdag kan jag INTE jobba, för jag ska till tandläkaren och Björn ska till läkaren!"
Sen idag, så ringde de och frågade om jag, märk orden KUNDE ÅKA MED på 110:an imorgon (onsdag) och på torsdag och lära mig den. Och så skulle jag eventuellt kanske få ledigt på fredagen då istället. Jag skulle kolla om jag hade barnvakt så skulle jag höra av mig på eftermiddagen.
Kollade med syster om hon kunde ha Björn, det kunde hon.
Så jag ringde upp jobbet igen och sa att jag kunde. Då sa arbetsledaren att det var bra, för då FÅR JAG KÖRA den linjen, eftersom ordinarie cahuffören gjort illa sig!
Jag frågade vadå? Skulle jag inte åka med och lära mig den? Fick till svar: Jo, men du får ju köra och göra allt, eftersom hon gjort illa sig.
Och den körningen innebär att man får slita sönder ryggen på eftermiddagen när man kommer tillbaka, så jag är måttligt irriterad nu. =/ Att de dessutom redan vet om att jag har problem med ryggen och axlarna sen tidigare, gör inte saken bättre.
Känns som att de utnyttjar mig. Men ska säga till dem att från och med nästa vecka, så är det slut för min del, med att ställa upp för dem hela tiden och jobba när det saknas chaufförer, när de är så här taskiga mot mig!
Och när jag ringde upp och sa att jag kunde jobba så var det inte ens någon fråga ifall jag ville vara ledig på fredagen! Utan han sa bara: Vad bra, då kör du det på fredagen också!
Och egentligen så ska ju jag köra Vansbro på fredag! Men får köra den här skitlinjen istället! *argh* Så nej, jag är INTE nöjd med detta!!!
Blir så jävla less! Fast det positiva är ju visserligen att när jag har denna körning, så får jag träffa lite arbetskompisar på distribution. Det hade jag ju inte fått göra om jag körde Vansbro, men kommer få slita arslet av mig nu istället. =/ Vilket jag såg fram emot att få slippa, eftersom jag blev lovad att köra Vansbro. Men men... Sånt är livet!
Nästa vecka blir det i alla fall ändring på den saken!
Då ska det vara på mina villkor, eftersom det är JAG som ställer upp för dem!
Och blir de griniga eller sura eller nåt då, så får jag väl gå hemma med föräldrapenning och leta nytt jobb istället. Dessutom har jag ju fem veckors semester att ta ut, så jag har ju lite tid jag kan gå hemma!
Nu ska jag göra mig och Björn klara, för vi ska åka tillsammans med Hanna och Lasse och kolla på Millans lilla Emilia snart! <3 =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att få börja jobba igen :-) Skulle också vilja jobba...

Powered By Blogger