20090318

Händer så mycket!

Nu är det en sån där period när det händer så där mycket igen.
Både i Björns utveckling och att det är mycket saker på gång.
I lördags var ju jag, Hanna och Lasse på bio i Västerås och såg "Bedtime stories" och den var helt okej. :)
Efteråt käkade vi på MAX och sen åkte vi hem.
När vi kom till Norberg igen så hämtade vi våra doftljus som vi hade beställt på ett ljusparty vi var på för ett tag sen. :P
Sen skjutsade Hanna och Lasse mig till pappa så jag skulle hämta Björn. :) Och där var det en riktigt stolt morfar som berättade att Björn hade hasat sig fram sittandes på rumpan till morfar när han låg på golvet och så hade Björn tagit tag i hans tröja och dragit sig upp från sittandes till stående. :) Och det hade han gjort 7-8 gånger. :)

På söndagen blev det rejäl storstädning här hemma. :) Och på kvällen blev det promenad med Hanna och Lasse och sen åkte jag och Björn till pappa och Björn fick chokladpudding. :)

På måndagen så höll jag och Björn på och härjade en massa i soffan. :) Och så fick han ligga på mage och sen rätt som det var så satte han sig upp alldeles själv. :D Och det gjorde han sen fyra gånger. :) Och varje gång han gör något nytt så blir jag lika glad! :) Och när han märker att jag blir glad, så blir han också jätteglad! :D
Sen kommer jag inte ihåg om vi gjorde nå mer på måndagen. :P he he... Kasst minne. :)

På tisdagen klev jag upp 04.30 för jag och Marina skulle morgonsimma. :) Vid 05.00 väckte jag en jättetrött och okontaktbar liten Björn som skulle få åka upp till moster. :)
Och det var GRYMT skönt att simma igen. :) Och badhuset i Avesta är SÅ mysigt tycker jag! :)
Först simmade vi 1000 meter, sen åkte vi runt i "snurran". :P och sen blev det lite bubbelpool och bastu. :)
Sen duschade vi och gjorde oss klara och skulle åka hemåt.
Jag körde och när jag hade svängt ut på 68:an så kom det två poliser från andra sidan vägen och så stoppade de mig.
Och då hade jag kört mot stopp-plikt så jag fick visa körkort, sen fick jag gå ur bilen och följa med över till andra sidan och sitta i deras bil och de pratade och skrev böter. Så nu är jag mycket fattigare. Även om man blev förbannad så får jag ju helt och håller skylla mig själv eftersom det är jag som gjort fel och de gjorde bara sitt jobb. Det är bara att bita i det sura äpplet och se glad ut.

När vi väl kom till Norberg igen så var vi först till mig och jag sprang upp med badkläder och lite grejer. Sen åkte vi upp till Kärrgruvan och jag släppte av Marina och sen åkte jag till Hanna och Lasse och hämtade Björn. =)
Sen åkte vi till pappa och så var vi där ett tag, sen ner på byn och fixade lite ärenden. Sen över till Fagersta och besiktade pappas bil och den gick igenom utan anmärkning. :) + att det var en söt kille som besiktade. :P
Sen på kvällen så lämnade jag av Björn hos Hanna och sen var jag med pappa till min farbror och lämnade ett hjul han skulle ha.
Sen hmtade vi Lotta och sen åkte vi till Viken igen och så tog jag min bil och åkte hem.

Och idag så gick jg upp 07.00, duschade och gjorde mig klar för jag skulle träffa en läkare 08.45
Men att träffa läkare och gå hos sjukgymnast och allt har inte hjälpt ett skit på de fem veckor jag varit sjukskriven och det sa jag till läkaren också och då såg han ut som ett frågetecken. Så jag sa som det var, att jag har inte fått den hjälp jag behöver eller ens någon hjälp alls anser jag.
Och sen började fanskapet ifrågasätta om jag verkligen hade ont i ryggen, så jag inte bara skyller på det för att få vara hemma. Och då känns det ju jävligt kul och givande att tro att man kan få hjälp av läkare. Jävla pack är vad dom är allihopa!

Sen pratade jag med sjukgymnasten om det, för jag var till henne senare på dagen och av hennes reaktion att döma så är inte den läkaren någon favorit för henne. Och hon sa också att han kan vara ganska klumpig och hon trodde inte han menade så som han sa egentligen.
Men men... Jag vet inte vad man ska tro...
Jag vet bara att jag inte får någon hjälp.
Bad även om att få lämna urin-och/eller blodprov (dels då jag har haft ont i ryggen så här länge och dels då jag tycker att mitt urin har konstig färg och luktar fränt) men det finns det absolut ingen som helst anledning till sa läkaren.
Men att urinen är så kan bero på att man druckit för lite sa läkaren, men jag sa att det gör jag då verkligen inte, då jag försöker dricka mellan 1-2 liter vatten vid varje måltid. Varav jag tar 2-3 glas innan jag äter. Dels för att få mättnadskänsla snabbare så jag äter minre och dels för att det sägs ju vara bra att dricka mycket vatten om man inte samlar på sig vätska och det gör inte jag. Då såg han återigen ut som ett frågetecken och menade på att det egentligen inte hjälper utan att man bara får kissa mer. Men jag tycker i alla fall att det hjälper.
Men hur som helst så fick jag inte lämna några prover.

Hur som helst... Så idag har jag inte fått äta någonting. Sist jag åt var igår vid 16.30 och anledningen till att jag inte får äta något idag är för att jag ska på röntgen imorgon och tydligen vill de att tarmarna ska vara tomma så jag har även fått tagit två tabletter som skulle hjälpa mig att tömma tarmarna och det har de även gjort. Dock var det inte alls lika illa som jag trodde, jag trodde att jag skulle få springa på toaletten hela natten, men icke. Så det är riktigt skönt!

Så imorgon efter att jag varit på röntgen så ska jag äntligen få äta igen. :D *längtar* =)

Sen imorgonkväll så blir det eventuellt att simma med Marina igen. Men får se hur långt det blir... Sjukgymnasten sa att 1000 meter är alldeles för långt för mig just nu med tanke på ryggen. Men vi får se hur det känns.

Men nu ska jag lägga mig på soffan och vila lite mer.
Jag har säkert glömt bort över hälften av allt som hänt, men det får komma med någon annan gång. :)

Godkväll!


Inga kommentarer:

Powered By Blogger