20080918

Mycket

Har mycket jag skulle skriva om egentligen, men grejen är den att nu är klockan 21.43 och jag ska upp kl. 04.00 så jag borde egentligen gå och sova, men jag vet inte. xD
Blir att köra Vansbros imorgon igen. =) Men kommer blir lite smådryg eftersom jag ska ta med tomgods från Procordia och det är stora jävla tankar så de kommer ta stor plats på lastbilen och inte nog med det, jag ska ta med så mkt som möjligt för de är i behov av tankar på Milko. xD DRYGT!

Men kanske man kan få se lite trevliga karlar. :P he he....
När jag körde i lördags var det riktigt nice! :)
Först så var det en skapligt fin kille på Procordia som kom och öppnade till mig. :P Sen fick jag inte upp porten så han skulle hjälpa mig, men han fick inte heller upp den. xD Så han hämtade en annan kille, som också var helt okej. :P Och då såg jag vad som var fel. xD Vi hade inte stängt dörren ordentligt och då går det inte att köra upp porten heller. :P Så jag löste det själv till slut. xD

Sen när jag kom till OKQ8 i Vansbro senare på morgonen så var det en fin kille där med. :P he he...


Måndagen gick också helt okej faktiskt! :) Kors i taket! Två måndagar i rad har gått bra, så nu väntar väl nåt riktigt jävligt för mig snart! :P he he...

Tisdagen så fick jag med mig en praktikant, en 18-årig kille som hette Tony och pluggade på samma ställe som jag gick gymnasiet. :) Så vi hade att prata om iaf. :P
Men vi pratade om lite annat också. xD Inte bara skolan. :P
He he, men den dagen gick iaf lite saker snett. :P
Dagen började riktigt trevligt med att när vi skulle lossa på Konsum i Vansbro så var det en skapligt fin kille som körde brödbil där. :P Han sa att han hade jagat mig hela morgonen. :P He he...
Och så frågade han var vi skulle sen, vi skulle till Äppelbo, så frågade jag var han skulle, han skulle neråt igen, för han vågade inte åka nå längre uppåt sa han och skrattade. :P Så pratade vi lite mer. :) Alltid trevligt med språksamma chaufförer och affärsfolk ju! :)

Sen åkte vi upp till Äppelbo iaf. Då var vägen till sista ställte i Äppelbo avstängd så vi fick ta en REJÄL omväg! *suck*
Sen åkte vi tillbaka till Vansbro och lossade på OKQ8, de var lite förvånade över att vi kom dit.
Sen lossade vi på ett ställe till, sen drog vi från Vansbro. När vi hade kommit en bit ifrån Vansbro, så kom jag på att det vi hade lossat på OK inte alls skulle dit! Så jag ringde och frågade om de skulle ha grejerna, han i luren var osäker, men han trodde inte de skulle haft nåt idag, därför var han förvånad när vi kom. xD
Så det var bara att gasa tillbaka och hämta grejerna. :P
Sen vidare till Dala-Järna och vad fan händer där då!? Jo, när vi ska lossa på Hemköp så hade vi (jag, och BARA JAG) missat att lasta två mjölkvagnar dagen innan. Så jag frågade om de skulle klara sig med det de hade eller om vi skulle skicka extrabil, men efter mycket om och men, så skulle de klara sig iaf. Så det var SKÖNT för mig! :P
Sen gick det iaf bra resten av dagen! :)
Så det var skönt! :P
Har man praktikant med sig, så får man ju skylla på honom! :P Så ÄR det! ;)

Nej, nu ska jag försöka ta mig i kragen och gå och lägga mig! :P
Hoppas man får se lite fina pöjkar på jobbet imorgon igen. :) he he.. :P

Natti natti! <3<3<3<3<3

Inga kommentarer:

Powered By Blogger