20080910

Bissingar på väg!

Ja, nu är Björn små bissingar verkligen på väg! <3 I söndags fick han sin första! Så jädrans söt! Och när jag upptäckte den blev jag alldeles till mig och "råkade" bli lite för uppspelt och kanske aningen högljudd, så Björn blev lite rädd för sin knäppa mamma och började gråta. :P Så jag fick trösta honom, men sen blev han ledsen igen, för jag var fortfarande lika uppspelt över hans första tand. :P

I måndags så jobbade jag. Sen på kvällen hämtade jag Björnen så han fick komma hem. <3 Så skönt att ha honom hemma! Ska ju inte jobba förrän på lördag igen, så jag kommer ha älsklingen hemma ända tills på fredag. :)

Igår så vette fan vad jag gjorde. :P
Jo, när vi vaknade så gick vi upp och Björn fick frukost, sen gick vi och la oss på sängen och myste igen och så somnade vi av. :P Sen vaknade jag, gick upp och duschade och sen vaknade även Björn. :)
Sen bestämde vi med Jocke att vi skulle ta en promenad. Men innan dess var Björn och jag till BVC och vägde och mätte honom. :) Och där träffade vi på Mickis och söta Newell. :) Och pojkarna bara satt och tittade helt förstenade på varandra. :) Så söta så!
Björn vägde i alla fall 9020 gram och var 73 cm lång. :)
Sen åkte vi till Jocke och hälsade på ett tag, sen for vi ut i skogen och tog en promenad. :)
Efter det så åkte jag och Björnen till "Kalleberget" och hälsade på dem där. :) Millan och lilla söta Emilia var där också! <3
Björn fick mat och vi satt och pratade en massa. :)
Sen skulle lilla Tess och handla så då åkte jag med, för Laila ville vara Björnvakt, och väl nere på byn så plockade vi upp Vicky också. xD Och hon tyckte det var PINSAMT att handla, för när vi gick in på affären så var det några killar hon kände utanför, och sen när vi kom ut igen, så var fortfarande de killarna där. xD He he... Stackars Vicky! :P
Sen åkte vi till "Kalleberget" igen och då hade Chatrine och pojkarna kommit. :) Och det första Emil frågade mig när jag kom dit, var om han fick hålla i Björn. :) Och det fick han ju så klart. :) Sen åkte jag och Björn till Hanna och Lasse och käkade pizza med dem. *mums* :P Men medans jag, Hanna och Lasse åt så blev även Björnen hungrig så han fick gröt. :P Sen åkte vi hem efter ett tag, och då blev det sängen på en gång för min lilla kotte. :) Välling + sängen = snark! :)
Sen sov han till tre inatt. Då vaknade han och jag låg och smekte honom på ryggen och pratade med honom och spelade musik, men han vägrade sova, så jag gav honom en skvätt ersättning. Då somnade han. :P
Sen vaknade han igen vid sju imorse! xD Men han var fortfarande trött då, för att inte tala om vad jag var. xD Så vi låg och lyssnade på musik och jag smekte honom på ryggen och efter ett BRA tag, ca en timme kanske, så somnade han om igen, och ja, jag slocknade på en gång efter honom. :P
Sen gick jag upp vid typ halv tio kanske och skulle starta en tvättmaskin och sen duscha, men då vaknade Björnen så vi åt frukost och myste lite sen plockade jag och städade lite i lägenheten. :) Sen blev han mamma-sjuk igen så då myste vi lite i soffan. Sen var han trött så jag la honom och han somnade. Sen fastnade jag så klart vid datorn och precis när jag hade tagit mig i kragen för att göra ett andra försök till att gå in i duschen så vaknade Björnen igen. :P
Så då fick han sitta i gåstolen medans jag duschade, och det gick faktiskt bra! :) Han har inte varit lika mycket mamma-sjuk idag som han brukar. :P Så jag har ju fått lite gjort i alla fall. :)
Sen resten av dagen känner ni redan till. :P Då var vi ju som sagt till Avesta osv. :P
Och när vi kom från Avesta så var vi in på ICA i Norberg och handlade och då fick Björn en banan av Lotta. :)

Nej, nu ska jag ta disken innan lilla älsklingen vaknar igen. :P
Det verkar vara jobbigt att få tänder. =/ I alla fall andra tanden, för idag har han sovit ganska mycket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkar vara en riktig goskille du har :-D Novah har också blivit sådär mamma-pappa-gossjuk nu när hon har MASSA tänder på gång :-)

Powered By Blogger