20090201

Trevligt

He he, så kul det var att logga in idag då! :D Hade fått fyra kommentarer på senaste blogginlägget. :D Jag hade tydligen i alla fall fem trogna läsare. :D Ida, Louise, Ella och Carro. :D He he... Jag är ju nya blondin-Bella kan man tro? ;) *asg*
Inte riktigt så illa än då. :P
Men jaha... Vad har hänt?
Jo, Björn har fått sin nionde tand. =) Och det är en tand inne vid kinden. Det KAN ha varit på grund av den som han blev så sjuk senaste gången han var sjuk, men det är det ju ingen som vet, men nu mår han bra och är pigg och kry. :)
Dock så är han ju inte hemma, för jag ska jobba imorgon. :(
Saknar honom som fan.
Idag har vi gjort en sak som var första gången för Björn. :D Vi har åkt SNÖSKOTER! :D Så jävla kul! Jag, Björn, pappa och Lotta var ut på en liten tur. =)
Pappa och Lotta på skotern och jag och Björn i en kälke efter. =) Fick sitta och verkligen blåhålla Björn och så fick jag ganska rejäl träsmak i arslet, men kul var det! :D
Vi var upp till Sotbo, stället där de spelar in "Farmen" och kikade lite. =) Björn åkte lite pulka och sen åkte vi vidare. Eller ja, vi vände där och åkte hemåt igen. På vägen hem så stannade vi vid en grillplats och grillade korv, drack varm choklad, åkte skoter och drog Björn i pulka. :D SKITROLIGT!
Jag vill också ha en snöskoter! FAN, vad sugen man blir på att skaffa en när man är ute och åker. =/ Eller det räcker med att man ser andra köra skoter så blir man assugen på att köpa en!
Har velat ha skoter i flera år, men pengarna räcker ju inte till. :(
Men en dag så SKA jag ha en skoter. Och då ska jag och Björn åka MASSOR! :D Jag körde själv på sjön så man kunde dra på lite och fan vilken underbar känsla det är! Och sen fick även Björn åka med lite, hade honom framför mig och höll i honom med ena armen och så körde jag med andra. Men då tog jag det försiktigt så klart!
I fredags fyllde lillebror 21 år också. Så nu är Rikard 21, jag 22 och Hanna 23. xD he he...
Men har ingen aning om vad man ska ge honom. Vi kunde inte fira honom i helgen för han drog till en kompis i Gävle och hälsade på. Så han ska firas imorgon, så har någon nåt förslag på vad man kan ge en 21-årig lillebror så ge mig gärna förslaget! ;)
Nu är det inte långt kvar till Björn blir ett år! :O Var tar tiden vägen egentligen?! Lördagen den 7e februari, d.v.s. om sex dagar så är det ett helt år sedan han föddes! :O Och då, mellan 13.00 och 15.00 så har vi barnkalas! :D Sen får de "vanliga" gästerna komma efter klockan 16.00 för jag vill ha lite tid på mig att städa och kanske mata Björn lite. :) Ska bli kul! :) Fast allt är inte färdigplanerat inför kalaset ännu, så jag känner mig lite stressad inombords. Att jag dessutom får jobba tre dagar denna vecka gör inte saken bättre. xD Men det ger ju pengar så klart man gör det. :P
Känns som att jag ständigt har miljoner saker att tänka på och komma ihåg. Dessutom ska jag till sjukgymnasten på tisdag också. Ska få lite hjälp med svanken. Ska även försöka att få hjälp med övriga ryggen som jag haft problem med sen jag var runt 16-17 år, så jag hoppas jag får hjälp och slipper ha ont, men det är väl att ha för höga tankar. En sak är i alla fall positiv med att jag fick ont i svanken. Att jag fick ont, gjorde så att jag inte kunde lyfta på jobbet så som jag alltid har lyft utan jag har varit tvungen att lyfta på RÄTT sätt. Så nu har jag lärt mig det och det använder jag mig av så mycket som möjligt och det är faktiskt SKÖNT att inte få ont när man lyfter!

Men nu ska jag nog försöka laga lite mat. Tror det blir hemmagjorda hamburgare och så kanske potatis eller nåt...? Nej, jag vet inte... :( Får se... Har absolut inga idéer till mat idag. :(
Saknar bara min lilla Björn, fryser och är trött. =/

So long! <3

Inga kommentarer:

Powered By Blogger